Apa itu ESP Shaklee?

       Asyik terbaca atau tedengar atau ternampak perkataan ESP, ESP ESP dimana-mana? Rimas tak? Ehhh, jangan rimas dulu. Apa kata, jom kita kenal-kenal dulu dengan ESP ni. Tak kenal maka tak cinta kan??? hehe

      ESP atau nama penuh dia Energizing Soy Protein adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Ia merupakan sumber protein yang lengkap dengan penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Ia juga diperkaya dengan 5 sumber vitamin, 4 sumber mineral dan juga merupakan faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.



      Setiap 850g Energizing Soy Protein ini dihasilkan daripada 30kg kacang soya non-GMO (non-Ginetic modification organisma) dan diproses pada suhu yang rendah bagi memastikan zat serta kualitinya berada pada tahap optimum. Menurut kajian secara klinikal, ESP memiliki kualiti protein yang sangat tinggi di mana ia berfungsi memberikan tenaga segera dan tahan lama.

      ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti milo, yogurt, atau buah-buahan yang dikisar bersama. ESP baik dibancuh dengan air sejuk demi memelihara protein di dalamnya supaya tidak musnah pada suhu tinggi.

Kepentingan Protein dalam diet harian.

      Protein hakikatnya boleh didapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang dan banyak lagi. Namun protein ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protein yang ada dan selebihnya badan kita menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa jua masakan terutama yang bergoreng.

      Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ.  Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati.

      Selain itu, protein sangat penting untuk proses pertumbuhan. Susu ibu mengandungi sebahagian besar protein. Ibu yang mengamalkan makanan yang seimbang dan lengkap dengan protein dan semua zat akan mendapati anaknya membesar dengan sihat dan perkembangannya sangat hebat insyaALLAH.

      Badan kita memerlukan protein untuk menjadi besar dan kuat! Ia adalah keperluan asas untuk sel-sel hidup dan organ yang terbina di dalam badan kita. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.

      25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.

Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-

1. 66% Water
2. 25% Protein
3. 8% Fats
4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%



Terdapat beberapa kebaikan ESP seperti ;

1 - Membantu pembentukan sel.

2 - Baik untuk individu yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan.

3 - Bagus untuk kesihatan dan kecantikan kulit dan rambut.

4 - Membantu pembinaan tubuh anak-anak ( Boleh dikongsi bersama anak-anak yang berumur setahun ke atas.)

5 - Memberi rasa kenyang sepanjang hari bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan ( siapa nak diet, boleh cuba naa)

6 - Menjadikan kulit cantik, halus dan gebu.

7 - Membantu hilangkan parut jerawat.

8 - Memberi tenaga berpanjangan serta menjadikan badan semakin sihat dan kurang keletihan.

9 - Membantu penyerapan vitamin lain dengan lebih baik.

10 - Mengawal paras kolestrol di dalam badan.

Wow! best kan?

Tapi, ada juga segelintir orang yang tak boleh ambil ESP. Siapa?

Individu yang mempunyai masalah buah pinggang kerana akan berlaku kesukaran memproses protein dengan baik. Individu yang mengalami masalah ini sangat tidak digalakkan untuk menganbil ESP.

Tapi jangan sedih dulu, selain individu yang ada masalah buah pinggang, boleh menikmati ESP. Contohnya,

1) Ibu yang sedang hamil

2) Ibu yang sedang menyusukan anak

3) Individu yang ingin mengurangkan berat badan

4) Individu yang sentiasa inginkan kulit yang cantik

5) Individu yang baru lepas menjalani pembedahan

6) Individu yang inginkan kesihatan optimum

7) Individu yang ada masalah kesuburan

8) Individu yang mementingkan taraf kesihatan yang lebih baik

Haaa, anda termasuk golongan di atas? Bagus! tunggu apa lagi? jom minum ESP mulai hari ini kerana anda akan gembira sambil menari-nari selepas nampak hasilnya nanti.

Jadi, kesimpulannya, ESP ni memang penting kan? sebab ia sumber protein yang memang badan kita sangat perlukan. Jika sayangkan badan kita, bantulah dia untuk hasilkan sel-sel yang sihat untuk kita. baru la kita pon bertenaga. kan? :)

Ada lagi masalah?

Oh ya, bagaiman nak tempah ESP ni? Atau nak tahu lebih lanjut?

Laju-laju ambil smartphone dan.....

SMS atau whatsapp saya di talian +6 013 425 2356 (Qiqi)
SMS atau whatsapp saya di talian +6 013 425 2356 (Qiqi)
SMS atau whatsapp saya di talian +6 013 425 2356 (Qiqi)

Bertindak segera!

Comments